Blokowanie workspace
Zablokowanie Workspace następuje gdy:
- Okres rozliczeniowy staje się niewypłacalny
- Okres rozliczeniowy staje się zaległy (po 7 dniach od momentu wystawienia okresu rozliczeniowego, którego nie udało się opłacić)
- Okres próbny staje się przedawniony (upłynął termin)
- Nastąpiło zablokowanie administracyjne (w przypadku nadużyć niezgodnych z Regulaminem)
Blokowanie workspace następuje jeśli nie możemy ściągnąć od użytkownika opłat za zasoby. Na 5 dni przed zablokowaniem workspace jest wyświetlana informacja ostrzegawcza oraz przesyłana informacja mailowa na 5 i na 1 dzień przed zablokowaniem.
Przykładowe komunikaty zablokowanego workspace:
Korzystanie z portalu i naliczanie opłat w trakcie zablokowanego workspace
Podczas wystąpienia blokady workspace, następuje wyłączenie wirtualnych maszyn zlokalizowanych we wszystkich Regionach w danym workspace. Zablokowana jest także edycja maszyn i inne czynności zarządcze.
Następuje także wstrzymanie naliczania opłat za zużycie dla v CPU, RAM przy zablokowaniu workspace.
UWAGA: Naliczanie opłat za system operacyjny, przestrzeń dyskową oraz adresy IP nadal jest dokonywane!
Odblokowanie workspace
W zależności od przyczyny zablokowania workspace, możemy go odblokować samodzielnie poprzez portalu lub wymagana jest interwencja dostawcy usługi.
W momencie gdy workspace został zablokowany z powodów finansowych, możemy odblokować workspace poprzez:
- spłacenie zaległych raportów
- zasilenie odpowiedniej ilości środków pozwalających na funkcjonowanie infrastruktury
Czynności te możemy wykonać w Ustawieniach workspace w zakładce Rozliczenia.
W momencie zablokowania administracyjnego, należy skontaktować się z usługodawcą w celu wyjaśnienia powodu zablokowania.